Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Afet ve Acil Durum Yön. Başkanlığı
  • Düzce Valiliği

AFAD İl Müdürlükleri

Düzce İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
Düzce İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
Düzce İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
  • KURUMSAL
    Hakkımızda İl Müdürümüz İl Müdürlüğünün Görevleri Teşkilat Şeması
  • FAALİYETLERİMİZ
    Projelerimiz
  • E-KÜTÜPHANE
    Afete Maruz Bölgeler - Genel Liste Afete Maruz Bölgeler - Taşınmazlar Listesi İl Planları Halkın Toplanma Alanları Afet Farkındalık Eğitmenleri Afet Acil Durum Bilgi Kartları Son Depremler Afişler ve Broşürler Mevzuat Afet Raporları Planlar Sözlükler KBRN Sivil Savunma Afete Hazır Türkiye Afet Haritaları Tabb (Türkiye Afet Bilgi Bankası)
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Foto Galeri Video Galeri
  • İLETİŞİM
    İl Müdürlüğü İletişim Bilgi Edinme
°C
18
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KURUMSAL
    • Hakkımızda
    • İl Müdürümüz
    • İl Müdürlüğünün Görevleri
    • Teşkilat Şeması
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Projelerimiz
  • E-KÜTÜPHANE
    • Afete Maruz Bölgeler - Genel Liste
    • Afete Maruz Bölgeler - Taşınmazlar Listesi
    • İl Planları
    • Halkın Toplanma Alanları
    • Afet Farkındalık Eğitmenleri
    • Afet Acil Durum Bilgi Kartları
    • Son Depremler
    • Afişler ve Broşürler
    • Mevzuat
    • Afet Raporları
    • Planlar
    • Sözlükler
    • KBRN
    • Sivil Savunma
    • Afete Hazır Türkiye
    • Afet Haritaları
    • Tabb (Türkiye Afet Bilgi Bankası)
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • İl Müdürlüğü İletişim
    • Bilgi Edinme
 

Düzce 18/07/2019 Sel Afeti Nedeniyle Haksahipliği Müracaatları Başladı

12.12.2019

DÜZCE İLİ AKÇAKOCA VE CUMAYERİ İLÇELERİ BAŞTA OLMAK ÜZERE İL GENELİNDE 17-18 / 07 / 2019 TARİHİNDE MEYDANA GELEN SEL-HEYELAN AFETİNDEN DOLAYI  HAK SAHİPLİĞİ VE  BORÇLANDIRMA İŞLEMLERİ YAPILMASI HAKKINDA İLAN:

 

DÜZCE İli, Akçakoca ve Cumayeri İlçeleri başta olmak üzere il genelinde 17-18/07/2019 tarihinde meydana gelen SEL-HEYELAN afetinden dolayı zarar gören konutlar için “Genel Hayata Etkili” Oluru alınmış olup, 7269 sayılı Kanunun 13’üncü maddesine göre oluşturulan Düzce Valiliği yetkili Fen Kurullarınca tespit edilen afetzedelere ait listeler Köy Muhtarlıklarına teslim edilmiştir.

Yapılan tespitlerde SEL VE HEYELAN afetleri sonucunda KONUT, İŞYERİ ve AHIRLARI Ağır-Yıkık ve Orta derecede hasar görenler ile SEL ve HEYELAN afeti sonucunda hazırlanan jeolojik etüt raporuna göre konut, işyeri ve ahırlarının nakli uygun gözüken afetzedelerle ilgili, 7269 sayılı Kanunun 574 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile değişik 29’uncu maddesi ve “Hak Sahibi Olanların Tespiti Hakkındaki Yönetmelik” ile 4133 sayılı Kanunlara göre hak sahipliği işlemleri yapılacaktır.

 

KİMLER HAK SAHİBİ OLABİLİRLER;

 

   Konut, ahır ve işyerlerinin (dükkân ve fırın gibi) afetten hasar gördüğü tespit edilen ve nakli gerekli olan mülk sahipleri. (Çok katlı binalarda daire sahipleri)

  Bunlardan birden fazla konut, işyeri ve ahırları hasar görenler varsa yalnız bir konut, bir ahır ve bir de işyeri için hak sahibi olabilirler.

           Mülkiyeti ebeveynine ait hasarlı veya nakli gerekli 2’nci ve 3’üncü konut veya dairelerde afetten önce ve afet tarihinde oturduğu belirlenen evli evlatlar.

 

           İştirak ve müşterek maliki oldukları konut veya işyeri hasar görenler veya nakli gerekli olanlar.

 

 Bunlardan da birden fazla konut, işyeri ve ahırı hasar görenler, hasar gören, nakli gerekli konut, işyeri ve ahır adedini geçmemek kaydı ile birlikte veya ayrı ayrı hak sahibi olabilirler.

          SEL VE HEYELAN afetinden zarar gören yerlerin bitişiğinde veya yakınında, üzerinde hak sahiplerine bina yaptırılmak üzere Başkanlığımızca tespit edilip imar planına dahil edilen kısımlar içinde kalan konutları istimlak edilen aileler. (Bu maddeye ilişkin müracaatlar, yer tespitinden sonra hak sahipliği doğarsa kabul edilecektir.)

SEL ve HEYELAN afetinden zarar gören konut, işyeri ve ahırları YIKIK-AĞIR derecede hasar görenler ile konutları kamulaştırılanlar (kamulaştırma nedeniyle konut bedeli istemeyip yerine yeni konut isteyenler) yeni yapılacak konutlardan veya kendilerinin yapacakları konutlara Evini Yapana Yardım kredisi alabilmek için.

Buna göre; hak sahibi olabilmenin esas şartı afetzede listelerinde ismi bulunan nakli gerekli konut sahibi afetzedelerden adlarına yazılan konut, işyeri veya ahırların mülkiyetine sahip olup, kendilerine SEL VE HEYELAN afeti nedeniyle inşaat yardımı yapılmasını isteyenler; Talep ve Taahhütnameleri nüfus cüzdanlarındaki kayıtlara uygun olarak Kaymakamlık veya İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü yetkililerine bizzat kendileri veya kanuni vekilleri vasıtasıyla teslim edeceklerdir. Aynı anda ilgili banka görevlilerince de gerekli borçlanma işlemleri yaptırılacaktır.

Talep ve Taahhütname vererek müracaat edilirken aşağıda belirtilen evraklar da Talep ve Taahhütname ile verilecektir.

  1.  Konutları, işyerleri ve ahırları Yıkık-Ağır, orta ve az derecede hasar gören afetzedeler HASAR GÖREN veya NAKLİ GEREKLİ KONUT, İŞYERİ VE AHIRLARINA AİT CİNS TAHSİSLİ TAPU KAYDINI.
  2.  Nakli gerekli bina gecekondu ise tapu tahsis belgesini.
  3.  Nakli gerekli binanın cins tashihi yapılmamış ise yani tapu bağ, bahçe, arsa, vs. tapusu ise bu vasıflara ait tapu ile birlikte binaya ait ilgili belediyesinden alınacak emlak beyannamesinin bir örneğini. (emlak beyannamesindeki ada, parsel numarası ile tapudaki ada, parsel numarası aynı olmalıdır)
  4.  Muhtara verilen listelerden ismi olup kendisine ait olmayan arsa veya arazi üzerine inşaat ruhsatı alarak bina inşa eden yapı sahipleri varsa inşaat ruhsatı ile ilgili belediyesinden alınacak emlak beyannamesinin bir örneğini binanın afetten önce iskân edildiğine dair elektrik ve su makbuzlarını.
  5.  Nakli gerekli konut, işyeri ve ahırın tapu ve emlak kaydı ölü kişiye ait ise müracaat edecek varis, ölü kişiye ait veraset ilamı, bu belge çıkartılmamış ise ilgili nüfus dairesinden alınacak ölü kişinin vukuatlı nüfus kayıt örneğini yukarıda belirtilen binaya ait belgelerle verecektir.
  6.  Kadastro görmemiş köylerde yukarıda belirtilen kayıtların bulunmaması halinde köy muhtarlarından alınacak ilgili mülkiye amirine tasdik ettirilmiş ilmühaber, elektrik ve su makbuzlarının da eklenerek binanın mülkiyetine dair mülkiyet ilmühaberi vereceklerdir.
  7.  Talep ve taahhütname verecek kişinin iki adet nüfus cüzdanının fotokopisi. (önlü- arkalı)
  8.  Nakli gerekli konut listelerinde ismi geçmiş olması kaydıyla ebeveynine ait 2’nci ve 3’üncü nakli gerekli konutta oturan evli evlatların talep ve taahhütname vererek müracaat etmeleri halinde ebeveynine ait 1, 2 ve 3’üncü maddelerindeki belgeler ile birlikte evlilik cüzdanının afet tarihinden önce hasarlı binada ikamet ettiğine dair ikametgâh ilmühaberini, elektrik, su makbuzlarının bir fotokopisi.
  9.  İmar planında yapı yapılması sakıncalı olarak belirlenen yerlerde ruhsatlı olarak yapılan yapıların sahipleri, inşaat ruhsatı ile birlikte yukarıdaki 1’inci 3’üncü ve 4’üncü maddelerindeki belgelerden mevcut olanlarını vereceklerdir.

Bu belgeleri verenlerin durumları 1’inci sayfada belirtilen Yönetmelik’in 20’nci maddesine göre ilgili mülki amir başkanlığında oluşturulacak Mahalli Hak Sahipliği İnceleme Komisyonunca incelenecek, bunlardan yeni konut, işyeri ve ahır yardımı alabilmek için hak sahibi kabul edilenler ile edilmeyenler belirlenecektir.

 

 

KİMLER HAK SAHİBİ OLAMAZ

 

  1. Kanuni sürede Talep ve Taahhütname vermeyen ve Borçlandırma işlemini yapmayanlar.
  2. O yerde kendisine veya eşine ait aynı cins ikinci hasarsız konut, işyeri ve ahırları olanlar.
  3. Kiracı ve misafir durumunda olanlar.
  4. Hasar gören veya nakli gerekli konut, işyeri ve ahırlarının mülkiyetine sahip tüzel kişilikler.
  5. Kendilerine ait olamayan arsa ve arazi üzerine inşaat ruhsatı almaksızın konut, işyeri ve ahır yapanlar.
  6. Yer kayması, su baskını, kaya düşmesi ve benzeri sebeplerle imar planında yapı yapılması sakıncalı olarak belirlenen yerlerde ruhsatsız olarak yapılan yapıların sahipleri hak sahibi olamayacaklardır.

YİNE YUKARIDA YAZILI BELGELERİ VEREMEYENLERİN DURUMLARI İLGİLİ RESMÎ KURULUŞLARDAN ARAŞTIRILACAK, ARAŞTIRMA SONUCUNDA MÜLKİYETİ İSPAT EDİCİ HERHANGİ BİR BELGESİ BULUNMAYANLAR HAK SAHİBİ OLAMAYACAKLAR VE KENDİLERİNE KONUT VE KONUT KREDİSİ VERİLEMEYECEKTİR.

HAK SAHİPLERİNİN BORÇLANDIRILMASI,

 

  • Borçlandırma 7269 sayılı Kanunun, 3177 sayılı Kanun ile değişik 40’ıncı maddesine göre yapılacaktır.
  • Mahalli Hak Sahipliği İnceleme Komisyonunca durumlarının incelenmesi sonucu hak sahibi kabul edilemeyenlerin yapmış oldukları borçlandırmaları iptal edilecektir.

.     Talep ve taahhütname verme ve borçlandırma süresi 7269 sayılı Kanunun 28’inci ve 40’ıncı maddesine göre iki ay (60 gün) olup, bu süre ilanın yapıldığı tarihten itibaren başlamıştır.

.   Afetzedelerin biran önce gerekli inşaat yardımlarının yapılabilmesi için 2 aylık süre beklenilmeden talep ve taahhütnamelerini en kısa sürede doldurulup, gerekli borçlandırmalarını yapmaları gerekmektedir.

.   Mülk sahibi, ebeveynleri vefat etmiş, reşit olmayan kişiler için velisi veya vasisi tarafından müracaat edebilecektir.

 

Talep - Taahhütname ve Borçlandırma Süresi:

Başlama Tarihi  : 10 /12 / 2019

Bitiş Tarihi        : 10 / 02 / 2020

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • İl Müdürümüz
  • İl Müdürlüğünün Görevleri
  • Teşkilat Şeması

FAALİYETLERİMİZ

  • Projelerimiz

E-KÜTÜPHANE

  • Afete Maruz Bölgeler - Genel Liste
  • Afete Maruz Bölgeler - Taşınmazlar Listesi
  • İl Planları
  • Halkın Toplanma Alanları
  • Afet Farkındalık Eğitmenleri
  • Afet Acil Durum Bilgi Kartları
  • Son Depremler
  • Afişler ve Broşürler
  • Mevzuat
  • Afet Raporları
  • Planlar
  • Sözlükler
  • KBRN
  • Sivil Savunma
  • Afete Hazır Türkiye
  • Afet Haritaları
  • Tabb (Türkiye Afet Bilgi Bankası)

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • Foto Galeri
  • Video Galeri

İLETİŞİM

  • İl Müdürlüğü İletişim
  • Bilgi Edinme
  • KURUMSAL
    • Hakkımızda
    • İl Müdürümüz
    • İl Müdürlüğünün Görevleri
    • Teşkilat Şeması
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Projelerimiz
  • E-KÜTÜPHANE
    • Afete Maruz Bölgeler - Genel Liste
    • Afete Maruz Bölgeler - Taşınmazlar Listesi
    • İl Planları
    • Halkın Toplanma Alanları
    • Afet Farkındalık Eğitmenleri
    • Afet Acil Durum Bilgi Kartları
    • Son Depremler
    • Afişler ve Broşürler
    • Mevzuat
    • Afet Raporları
    • Planlar
    • Sözlükler
    • KBRN
    • Sivil Savunma
    • Afete Hazır Türkiye
    • Afet Haritaları
    • Tabb (Türkiye Afet Bilgi Bankası)
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • İl Müdürlüğü İletişim
    • Bilgi Edinme

© 2024 Düzce İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız